امروزه در قرن بیست یکم، بشر با فناوری و تکنولوژی مبتنی بر پیشرفت لحظه ای اجین گردیده است. به نحوی که امروزه زندگی فاقد تکنولوژی برای هیچکس متصور نبوده و استفاده روز افزون جامعه از دستگاه ها و نرم افزارهای دیجیتالی بر هیچ کس پوشیده نیست. همین امر فعالان بازار هدایای تبلیغاتی را برآن داشته تا با بهره بری از همین ویژگی بارز جامعه، اقدام به تبلیغات موثر و کارآمد از طریق تولید، ارائه خدمات و همچنین ترغیب به استفاده از این روش زودبازده نمایند.
اهدا هدیه تبلیغاتی دیجیتال، در دسته هدایای تبلیغاتی کاربردی است و در واقع هر فردی که شخص هدف شرکت اهداکننده می باشد، مایل به دریافت هدیه تبلیغاتی دیجیتال می باشد و همچنین بطور روزانه توسط وی مورد استفاده قرار می گیرد.